Versenyhagyomány

A TUDÁS HATALMA

Először 1964-ben neveztünk be a Formula 1 bajnokságba. Egyből a mély vízbe ugrottunk, de ez nem volt újdonság, hiszen a Man szigeti TT-n is az alapokról kezdtünk. Miként ott is a lelkiismeretes munka és tanulás hozta meg gyümölcsét, a Formula 1-ben is ennek köszönhettük sikereinket.

KULCS A SIKERHEZ

Ahhoz, hogy egy jármű versenyképes lehessen, versenyképes erőforrásra van szükség -

mi az R270E típuskódú V-12-essel léptünk színre 1963-ban. Eredetileg a Lotus-nak fejlesztettük, de 1964 februárjában a brit vállalat arról tájékoztatott bennünket, hogy többet nem használhatnak Honda motorokat. Azt hittük, ez a vég, de hamar rájöttünk, hogy ez valójában a kezdet.

MEGSZÜLETETT AZ RA270

Miután a Lotus visszalépett, teljes lendülettel vetettük magunkat a munkába, hogy megalkossuk saját versenyautónkat.

Az RA270 névre keresztelt gépet a suzukai pályán teszteltük naphosszat, fejlesztésében Jack Brabhamnek is kulcsszerepe volt. Az autó 1964 júliusában, a Német Nagydíjon állt először rajthoz, volánjánál a tehetséges Ronnie Bucknummal. Ezzel egy rendkívül izgalmas, fordulókkal teli történet vette kezdetét, melynek során a Honda felküzdötte magát a sportág legjobbjai közé.

"A SIKER 99 SZÁZALÉKBAN KUDARC"

Soichiro Honda örök érvényű szavai tökéletesen definiálják, miről is szól a motorsport.

A hatvanas évek elképesztően kemények voltak a Formula 1-ben, fejlődésünk rögös útját összetört autók, túlhevült motorok és tönkrement váltók szegélyezték. De soha nem adtuk fel, a problémákat lépésről-lépésre leküzdöttük, és egy még jobb, illetve strapabíróbb gépet építettünk. Ez volt a legendás RA272, amelyet 1965-ben ismerhetett meg a közönség.

ELSŐ GYŐZELMÜNK

Az 1965-ös Mexikói Nagydíj

Richie Ginther és Ronnie Bucknum, akárcsak a Honda versenycsapat többi tagja, szívvel-lélekkel küzdött egész évben, futamról futamra kitapasztalva az autó és a gárda határait. A folyamatos tanulás és fejlesztés gyümölcse 1965. augusztus 24-én ért be, mikor Richie Ginther és az RA272 győztesként gurult át a célvonalon Mexikóban. Így szereztük meg első világbajnoki címünket, s bizonyítottuk be újfent, hogy soha nem szabad meghátrálni a nehézségek elől.

VÉGLEGES FÜGGŐSÉG

Visszatértünk és nyertünk. Újra meg újra...

Miként a kudarc, úgy a siker sem változtatott hozzáállásunkon: az 1967-es szezonban ismét kőkeményen küzdöttünk és megint megszereztük a bajnoki trófeát. Ezt követően némi szünetet tartottunk, de nem bírtuk sokáig, a nyolcvanas években visszatértünk a Formula 1 világába. Csodálatos emlékeink vannak például 1986-ból, mikor megnyertük a konstruktőrök bajnokságát, és legalább ennyire izgalmas volt az 1988-as szezon is, hiszen 11 futamon győztünk zsinórban. A sikerek után megint leálltunk egy kicsit,

de a versenyzés és a tanulás utáni olthatatlan vágy újfent a pályára űzött bennünket. Ezúttal a BAR és a Jordan csapatok számára építettünk erőforrásokat, számos győzelmet zsebelve be 2000 és 2006 között. Mérnökeink a világ legjobb pilótáival dolgoztak együtt, többek között Surtees, Laffite, Mansell, Prost, Piquet és Senna is ült autóink volánjánál.

ISMERJE MEG A HONDA FORMULA 1-HEZ FŰZŐDŐ TÖRTÉNETÉT!

A CÉLVONAL SOHA NEM AZ ÚT VÉGE

Miért nem voltunk elég gyorsak? Hogyan lehetnénk még hatékonyabbak? Mitől leszünk még jobbak?

Ha nem sikerül elsőként végeznünk, mindent tüzetesen átvizsgálunk, miként a győzelmek után sem áll meg a fejlesztés. Hisszük, hogy a versenyeken szerzett tapasztalat birtokában hatékonyabb és biztonságosabb személyautókat építhetünk. Mert ez a mi igazi küldetésünk. Anno ezért léptünk be az F1 világába, És ezért vagyunk itt most is.

TUDJA MEG, MILYEN NEHÉZSÉGEKKEL JÁRT A VISSZATÉRÉS A FORMULA 1 VILÁGÁBA!

"Ha a Honda nem versenyezne, nem is lenne Honda."

SOICHIRO HONDA