Felgyorsítja elektromos átállását a Honda ezért új menetrendet kapott az Electric Vision termékstratégia

  • Az új tervek szerint három évvel hamarabb valósul meg az európai Honda-modellpaletta elektromos átállását előirányzó Electric Vision
  • Új, globális márkanevet vezet be a Honda. Az „e:Technology” kifejezés a jövőben minden elektromos üzemmódra (is) képes Honda személyautón, motorkerékpáron és kisgépek megjelenik
  • Az elkövetkező 36 hónapban 6 alternatív üzemmódra is képes személyautót mutat be a márka
  • A hamarosan érkező Honda e és a kizárólag hibrid hajtáslánccal forgalomba kerülő új Jazz kulcsfontosságú a Honda európai emissziós célkitűzéseinek megvalósításában
  • A Honda és Európa vezető közműszolgáltatója, a Vattenfall szándéknyilatkozatot adott ki, miszerint rugalmas közműszolgáltatási szerződésekkel és megújuló energiák hatékony hasznosításával segítik az elektromos autók tulajdonosait

Tovább gyorsítja Electric Vision névre keresztelt európai termékfejlesztési stratégiáját a Honda. A japán vállalat legfőbb törekvése, hogy 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell képes legyen elektromos – alternatív - meghajtásra. Az eredetinél három évvel közelebbi céldátumot Amszterdamban, az Electric Vision rendezvényen árulták el a márka munkatársai, újfent tanúbizonyságát adva elkötelezettségüknek, valamint elektromos és hibrid hajtásláncaikba vetett bizalmuknak.

Miként a jelenlévők megtudhatták, az előttünk álló 36 hónapban 6 alternatív üzemmódra is képes Honda érkezik a szalonokba, ezek közül a tisztán elektromos Honda e és az új, hibrid Jazz már úton van.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „A jogszabályi és piaci környezet, valamint a vásárlói szokások sokasága Európában gyorsabban változik, mint a világ bármely másik táján, ráadásul a változás tempója is egyre nő, így nekünk is fokoznunk kell a fejlesztés sebességét, hogy választ tudjunk adni a kihívásokra.

Bárhogy is, örömmel jelentem be, hogy a Honda európai személyautó-választéka nem 2025-re, hanem három évvel hamarabb, 2022-re újul meg – addigra minden általunk forgalmazott új autó képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. Az összes... mindössze 36 hónap múlva!”

„e:Technology”

További újdonság az „e:Technology” márkanév, ami a Honda minden elektromos termékén megjelenik majd, hogy egységbe kovácsolja a vállalat környezetbarát fejlesztéseit.

Az autók esetében ez az embléma a hajtáslánc típusára utal, a Jazzen például a Hybrid Electric Vehicle angol kifejezés (magyarul hibrid elektromos jármű) rövidítése, az „e:HEV” felirat jelenik majd meg.

A Jazz következő nemzedékébe kerülő kétmotoros, hibrid hajtáslánc már bizonyított az európai piacon, hiszen a 2019-es CR-V Hybridben is hasonló rendszer dolgozik.

Szemben a hagyományos hibridekkel, az „e:HEV”-nél nem a villanymotor segíti a belső égésű erőforrást, hanem utóbbi termel áramot az előbbi működtetéséhez, ennek köszönhető a páratlanul hatékony és takarékos működés valós környezetben. A Honda által fejlesztett vezérlési rendszer további előnye, hogy a hajtáslánc rendkívül kifinomultan működik és igen dinamikusan gyorsítja az autót, holott károsanyag-kibocsátása roppant alacsony.

A magával ragadó vezetési élményt nyújtó Jazz következő generációja a 2019-es Tokiói Autószalonon ünnepli majd világpremierjét.

További modell érkeznek Európába a következő 36 hónapban

A Honda illetékesei azt is elárulták, miként lesz képes elektromos üzemmódra is a teljes európai paletta már 2022-ben. Az elkövetkező 36 hónapban 6 olyan modell érkezik a Honda-márkakereskedésekbe, amelyek alternatív meghajtásra is képesek, közöttük a vadonatúj Jazzel és a Honda e. Ezek között akkumulátorról hajtott elektromos modell éppúgy lesz, mint e:HEV alapú hibrid, a környezetbarát közlekedés mellett tehát a választás lehetősége is adott a vásárlóknak.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Az elektromos átállás alaposan megváltoztatja majd a Honda választékát, illetve arculatát. Kétmotoros hibrid hajtásláncunk tulajdonképpen minden modellünkben megjelenik majd, és további akkumulátoros elektromos autókkal is előrukkolunk.” 

Formát ölt a Honda energiagazdálkodási üzletága Európában

A mobilitás mellett egyéb területeken is igyekszik az emberiség szolgálatára lenni a Honda, erről tanúskodik az is, hogy a japán iparóriás együttműködési megállapodást kötött Európa vezető közműszolgáltatójával, a Vattenfall vállalattal.

Ennek keretein belül születhetnek meg a világ első rugalmas energiaszolgáltatói szerződései, melyeket kifejezetten az elektromosautó-tulajdonosok igényeihez igazítanak. A közös munka kezdete jelentős mérföldkő a Honda – energiagazdálkodási megoldásainak – történetében és természetesen az európai Electric Vision stratégiának is szerves része.

A 2019. október 23-án aláírt szándéknyilatkozat értelmében a két vállalat közösen dolgozza ki és és viszi piacra a rugalmas energiaszerződéseket, amelyek lehetőséget adnak az EV-tulajdonosoknak, hogy azokban az időszakokban töltsék járműveik akkumulátorát, amikor a legkevésbé terhelt a közműhálózat, azaz a lehető legolcsóbb az áram. A kifejezetten EV-tulajdonosoknak szánt, kedvezményes tarifák még népszerűbbé tehetik a megújuló energiaforrásokat (pl. szél- és vízenergia), ezáltal beteljesülhet a Honda munkatársainak fenntarthatóságról szőtt álma. Ez a szolgáltatás 2020-ban indul el az Egyesült Királyságban és Németországban, majd a többi európai államban is megkezdik értékesítését.

A stratégiai együttműködés fontos lépés a Honda energiagazdálkodási üzletágának európai kiépítésében, hiszen az otthoni és városi töltők elterjedéséhez éppúgy nagyban hozzájárulhat, mint a közműszolgáltatások és a V2G-technológia (ti. energiafeltöltés elektromos járműből a közműhálózatba) fejlődéséhez.

1: Járműkompatibilitástól függően

A Vattenfall egy európai közműszolgáltató-vállalat, amely 20 ezer alkalmazottat foglalkoztat. 100 éves története során ipari létesítmények és otthonok millióit látta el elektromossággal, nem mellesleg innovatív és együttműködésre törekvő mivoltából fakadóan a technikai fejlődéshez is hozzájárult. Célkitűzése, hogy a következő generáció már ne szoruljon rá a fosszilis energiahordozókra.